Var finns alla bra recept

Varför kan man aldrig hitta ett nytt recept där maten blir god? Provade ett idag, nån salsa mix med tonfisk och ris till. Lät nyttigt och verkade ha potential, men nej. Stenäckligt. Såg ut som en sorglig, brun sörja. Riset blev gott dock.
Av alla recept vi har provat så är det nog två, max tre som har varit goda. En potatissoppa, en kycklingsallad och kanske något till. Måste man hålla sig till de gamla familjerecepten? Inte för att de inte är goda, för det är de, men ibland vill man ju prova något nytt. Är det omöjligt att göra ett bra recept? Eller ska man helt enkelt skita i att gå in på nätet och leta recept, är kanske bäst att hålla sig till kokböcker. Så blir det nog i fortsättningen.

Ville ha lite info om daggmaskar eftersom jag har funderat på hur de funkar, men det fanns inget bra på Wikipedia, och jag är för trött för att leta vidare. Hittade dock ett roligt inlägg om en daggmask på den här bloggen.

Ibland vill man vara som Per Morberg (hans kokbok kanske är bra?):

"Jag förstår inte att jag kan lyckas med allt. Bara jag tar i det så blir det bra."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0