Vildaste hunden i stan

Den här dagen (eller igår blir det väl nu) hade inte en så bra fortsättning heller. Var ute med Kalle i eftermiddags, och då kom det självklart en hund som skulle gå ut där vi skulle gå in på parkeringen. Jag vände, men den var så nära att jag tog tag i Kalles halti för att han inte skulle kunna bli för vild. På något sätt lyckas han ta sig ut ur både haltin och strypet, så där stod han alldeles lös. Hann fånga in honom med kopplet, som jag fick vira runt halsen. Hunden var för nära för att Kalle skulle kunna lugna ner sig, så jag fick ta tag i nackskinnet och leda bort honom. Som att inte detta var pinsamt nog, så stod det självklart en armé av pensionärer som skulle på utflykt och såg alltihop.


Att nåt så sött kan vara så argt.

Kommentarer
Postat av: sophie

är du säker på att han är arg? Han kanske är osäker, precis som Loka =)

2009-06-11 @ 15:57:52
URL: http://kallenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0