En lite annorlunda lördag


Sådär, då var den utläst. Jag har inte läst ut en bok på en helg sen jag gick i gymnasiet, men det var trevligt att göra det igen. Efter att jag var klar med boken startade jag killens dator, kunde inte använda min eftersom killen har lånat den över helgen. Tyvärr gillar inte den datorn mig. Den startade, vilket förvånade mig, men den vägrade att använda rätt upplösning. Gick inte att ändra heller, inte ens efter att jag fått expertråd. Efter en liten stunds förtvivlan kom jag på att jag ju har kvar min gamla dator, jättegamla Bettan som inte varit igång på ett och ett halvt år. Men hon funkade! Liten och ganska seg, men min räddning för dagen är hon ändå. Men eftersom jag planerat att spela WoW och det inte går på denna lilla sak så blev jag uttråkad efter 10 min.

Sen ville jag äta lite jordgubbar som fanns kvar sen igår. Delade och skivade dem, la dem i en skål, sockrade och hällde grädde på. Helt normalt. Men när jag sen smakade dem så fanns det någon konstig bismak där. Kände igen den sen innan, men kunde först inte komma på varifrån. Luktade på grädden, inget fel på den. Jordgubbarna var också okej. Men sen kom jag på det! Det smakade salt. Jag hade alltså saltat jordgubbarna istället för att sockra dem. Hur lyckas jag? Skjölde av jordgubbarna i vatten, tvättade tallriken och försökte igen. Denna gången gick det bättre, och jag kunde äntligen äta dem.
En salt och en söt.

Bestämde mig sen för att gå och hyra Twilight på DVD, igen, eftersom jag tydligen har blivit en fanatisk trettonåring och inte kan få nog. Visste först inte om jag vågade, eftersom klockan ändå var nio och jag är den fegaste människan på denna sidan jordklotet. Men jag tog mod till mig och gick ut, beväpnad med min iPod och min stenhårda nalle-t-shirt. Gick förbi gangsterpizzerian och såg en skum man i en skum bil som kollade på mig. Ökade farten och var snart förbi den farligaste delen av min resa till videobutiken. Och jag kom hem oskadd! Men smaken av salta jordgubbar följde med mig hela vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0