Skumma kändisar och en dålig bok

Då var sommarlovet slut. Hann vara ledig hela fem dagar innan sommarkurserna började. Men det ska bli ganska roligt ändå, även om jag helst hade haft en vecka ledigt till innan de startade. Har börjat läsa Bergdorfblondiner nu, i Chick Lit kursen. Hade hyfsade förhopp- ningar om den, jag gillade ju ändå chick lit ett tag, med de grusades redan första sidan. En fruktansvärt dålig bok. Är redan trött på den, och jag har bara läst 36 sidor. Usch, finns det verkligen såna människor som i den här boken? Hoppas inte det. Och att huvudpersonen i boken skulle ha pluggat engelsk litteratur är ju ett skämt, ingen kan läsa så många bra böcker som man gör på en sån kurs, och sen bli en så tråkig människa. Skriven av ett plommon är den också, Plum Sykes. Står att hon har studerat vid Oxford. Borde man verkligen skryta med det om man skriver såna skitböcker?
Mamma berättade något lite roligt innan när vi pratade i telefon. Mormors nya grannar hade nämligen ett celebert besök i helgen. Idol Anders (? han den smale) hade varit där, och de hade festat till klockan fyra. Inte snällt att störa gamla människor sådär, Anders. Vad gör alla kändisar i byn? Zlatan har kört runt där, och Henrik Larsson också tror jag. Vad har de för skumma saker för sig i en by på 600 personer, det kan man ju undra. Och det gör jag också. Anders hade i alla fall hälsat på sin gamla musiklärare, var ju lite gulligt, så det kan vi förlåta.


Akta er för denna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0