The end of an era

Vi har varit och vaccinerat oss nu. Gjorde inte så ont, men det var läskigt ändå. Sjuk- sköterskan sa att killar brukar vara mycket känsligare än tjejer när det gäller sånt här, har hört det innan, men jag undrar vad det beror på? Det var väl meningen att män skulle vara "krigare" och försvara flocken, hur kan de ha gått från det till att vara rädda för saker som kan vara lite läskiga. Tycker inte att det är konstigt att de är lite rädda, det är ju de flesta, men att de reagerar så mycket starkare än kvinnor förstår jag inte.

Frågade sjuksköterskan om mitt utslag på fingret, som jag fick av ett plåster förra veckan. Hon kallade på en annan sjuksköterska, som sa att hon aldrig hade sett en så stark allergisk reaktion av plåster innan. Fick även träffa en läkare, och fick den slutgiltiga domen att jag aldrig mer får använda plåster. Kanske inte ens allergivänliga sådana. Jag som älskar plåster :( Kanske är tragiska att gilla dem så mycket, men de gör ju så att alla måste tycka lite synd om en. Jag som hade spanat in söta Hello Kitty plåster och allt, nu blir det inget med det. Jag sörjer försvinnandet av mina plåsteranvändardagar.


Sånt här får man äta när man fått en spruta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0