Packad och glad

Det är mammas namn på Packat och Klart. Jag håller på att packa de sista grejerna som jag ska ha med mig till Blekinge, men Kalle gör det lite svårt för mig. Tänkte packa ner ett par av hans leksaker så att jag inte glömmer det imorgon, men det gick inte så bra. Så fort jag la leksaken i påsen så var Kalle där och plockade bort den. Efter tre försök gav jag upp, får plocka med mig dem innan vi kör imorgon istället.
Har tänkt på en grej i den där Yes reklamen. De har ju förstorat upp saker till den storleken de skulle vara om de behövde räcka sex månader, men de verkar inte ha tänkt så mycket på det. Tandkrämstuben är nästan lika stor som kvinnan som håller i den, men där har de tänkt lite fel. En tub för mig och killen varar ca 2-3 månader, alltså skulle vi behöva köpa en som var dubbelt så stor som vår vanliga, och inte en som var så stor som mig. Antar att de räknar med en familj med fyra medlemmar, det är väl det vanliga, men tandkrämen skulle ju ändå inte vara speciellt stor. Hur kunde de missa det?

Kalle gillar bara små pinnar nu för tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0