Idiot Nation

Hittade en ganska rolig sida där folk berättar om vad kunder har sagt/gjort på deras jobb. Lite skönt att läsa om ändå, nästan som terapi, för det är otroligt hur otrevliga folk kan vara. På mitt sommarjobb var det en kvinna som kom in och var skitsur för att hon inte fått någon tidning på två dagar. Jag gav henne dagens tidning och lovade att anmäla det till de som bär ut tidningen. Såg sedan att hon prenumererade på fyra dagstidningar. Gör det verkligen något om man missar en då? I alla fall, två dagar senare så kom hon tillbaka och var ännu surare för hon hade fortfarande inte fått någon. Hon gav mig en blick som innehöll allt hennes samlade hat, och jag såg verkligen att hon tyckte att jag var världens största idiot. Hon blängde hur länge som helst utan att säga något. Jag förklarade att det inte är jag som bär ut tidningen, och att jag inte kan göra något annat än att anmäla det och ge hennes de tidningar hon missat. Då sa hon att hon alltid fått tidningen när den ordinarie personalen jobbat där. Precis som att jag personligen var ansvarig för att hon inte fått någon tidning. Är förvånad att jag inte har drömt mardrömmar om henne, ryser när jag tänker på minen hon hade när hon kom farandes på cykel för att komma och klaga. Vissa människor..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0